Pages

Sunday, May 1, 2011

pada rakyat palestin



Aku ingin kongsikan perasaan dan pengorbanan yang telah dihadapi oleh rakyat palestin.Gambar ini mula ditayangkan kpd aku pada tahun2009 ketika menghadiri ceramah motivasi bersama Tengku Asmadi dan MAP.Sebenarnya banyak lagi gambar2 ngeri yg aku semapat saksikan,tp aku xsanggup nak copy dlm ni.

Cuba pembaca amati betul2 gambar ini.Seorang bapa yg menyembunyikan diri dari tentera ISRAEL.Dengan penuh ketakutan cuba melindungi anaknya dengan sedaya upaya walaupun di saat akhir hidupnya.Namun akhirnya rebah bersama anak tercinta..

Pada mulanya aku tak berapa hirau tentang mereka.Mungkin krn perkara ini xberlaku di negaraku.Namun akhirnya aku disedarkan bahawa mereka adalah SAUDARAKU..aku fikir kembali,apa yg aku telah lakukan sebagai saudara mereka.Kejam aku kerana mengabaikan mereka,pemergian mereka menambah luka dihatiku krn aku xbantu walaupun MENDOAKAN mereka.pengorbanan mereka meracun tasik air mataku agar terus keluar krn aku xkan mungkin setabah mereka...

Jika kita mempunyai tanggungjawap sebagai seorang saudara,lakukan sesuatu demi mereka dan agama.Takkan mereka menangis kehibaan,kita ketawa kegembiraan.biarlah bak kata org , "tepuk peha kanan,peha kiri pun terasa sakit jugak"

Moga keamanan kembali kepada mereka  ............................
                                                                                            




1 comment:

  1. Syukron.....Wlau pn ringkas, bahasa simple tp isinya byk hikmah utk dikongsi. Smoga cerita anda mjdi satu amal jariah d'cc Allah SWT. Minta izin copy utk tatapan teman2 yg lain k?

    ReplyDelete