Pages

Wednesday, May 4, 2011

pada insan yg bernama mr.Ong

Dalam banyak2 kesusahan yg dipaparkan oleh "BERSAMAMU",aku lebih tertarik dngn cerita malam ni....



Isu kali ni betul2 membuka mata aku bahawa perpaduan masih wujud dalam negara kita.Di sebebalik isu politik yg selalu kita dengar atau pun ada jiran2 yg berlainan kaum berbalahan sesama mereka,namun masih ada insan mulia seperti Ong..

Bukan niat aku utk melambung beliau setinggi2nya,dan mungkin apa yg terjadi kpdnya adalah suratan takdir.Tetapi niat beliau yg begitu mulia utk membantu mangsa kemalangan tu perlu dipuji ..hingga beliau sendiri terlibat dlm kemalangan.

Mr Ong mungkin akn kehilangan kaki ke-2nya..Namun keluarga Ong begitu tabah mengharunginya terutama isteri beliau.Aku berharap sangat Tuhan beri hidayah kpd mr.Ong.Tp aku percaya sangat ada hikmah kenapa Tuhan ambil kaki n beri penderitaan kpd beliau.Mungkin kesakitan tersebut akn menghapuskan dosa2 beliau...

Siapa tahu kan sbb Tuhan itu maha adil..apa2 pun kita jadikan la mr.Ong salah seorang  idola dm membantu sesama insan tanpa mengenal agama,bangsa dan budaya....

No comments:

Post a Comment